برگزاری کارگاه رضایت مندی زناشویی در ناخانواده ترکیبی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، کارگاه رضایتمندی زناشویی در ناخانواده ترکیبی از سری کارگاه‌های آموزشی ویژه مشاوران طلاق در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزاری گردید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: در حال حاضر ۷۰ مرکز مشاوره طلاق در سطح استان خراسان رضوی فعال می‌باشد. طی سال‌های اخیر به موازات بالا رفتن آمار طلاق در کشورمان، تعداد خانواده‌های ترکیبی نیز زیاد شده است.

هادی قیصری افزود: این کارگاه‌ها با موضوعات مختلف به‌صورت مداوم به‌منظور افزایش دانش و هماهنگی برای اقدامات مشاوره‌ای در سال جاری برگزار می‌گردد و مورد تایید شورای مشورتی طلاق استان نیز قرار گرفته است. اولین جلسه این کارگاه درخصوص رضایت زناشویی در خانواده ترکیبی است. تمامی مشاوران مراکز مشاوره طلاق می‌توانند به‌صورت حضوری یا از طریق فضای اسکای‌روم به‌صورت آنلاین از محتوای آموزشی این کارگاه بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: منظور از خانواده ترکیبی یا ناتنی، خانواده‌ای است که اعضای آن با یکدیگر رابطه تنی و خونی ندارند. افراد به دلایل مختلفی به ازدواج مجدد و تشکیل خانواده ای جدید روی می‌آورند. به‌طور مثال زمانی که دو فردی که از ازدواج‌های قبلی خود دارای فرزند می‌باشند با یکدیگر ازدواج می‌کنند. این افراد با چالش‌های متفاوتی مواجه خواهند شد و هدف این است که مشاوران بتوانند شرایط زندگی آنها را بهبود ببخشند. در برخی موارد فرزندان مانع ازدواج والدی می‌شوند که حضانت آنها را برعهده گرفته است اما گاها نیز افراد علیرغم داشتن فرزند به ازدواج بعدی روی می‌آورند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، افزود: در چنین خانواده‌هایی معمولا چالش‌های مختلفی نیز شامل ناسازگاری اعضای خانواده، ضربه روحی به کودکان، آسیب‎‌های روانی و … وجود دارد. از مهم‌ترین این مشکلات سازگار نشدن فرزندان با خواهر و برادر ناتنی یا پدر و مادر نانتی‌شان می‌باشد. توصیه ما به اعضای خانواده‌های ترکیبی این است، برای اینکه بتوانند تعاملی را در میان اعضای خانواده ایجاد کنند؛ حتما از مشاوره خانواده کمک بگیرند.  نوع اقدام والدین و اطلاع از اینکه با به‌کارگیری چه عکس العمل‌ها و اقداماتی می‌توانند در کاهش تنش و چالش‌ها موثر واقع شوند بسیار حائز اهمیت است. هدف این کارگاه‌ها، آشنایی بیشتر مشاوران در جهت کمک به این خانواده‌ها است.

کد خبر 111382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد